loading...

Naprapater & Massörer
i Sala

Vi önskar er välkomna till vår praktik. Vi erbjuder professionell och personlig behandling av Legitimerade naprapater och cerfierade massörer. Vi har både kunskap, erfarenhet och ett brinnande intresse av att hjälpa till.
Ryggskott - Nackspärr - Axelsmärta - Tennisarm - Höftstelhet - Knäbesvär - Hälsenebesvär - Hälsporre är några av alla diagnoser som vi kan hjälpa er med. 
Har ni några funderingar så kan ni alltid kontakta oss via telefon eller mail. 
Landstingstider med nya riktlinjer för 2018 bokas via telefon 0224-16500

Kontakta oss

Norrbygatan 12
733 31 Sala.
Telefon 0224-16500
info@hic.nu

Öppentider butik:
Mån 08:00 - 16:00
Tis   10:00 - 15:00
Ons  08:30 - 15:00
Tor  08:00 - 16:00
Fre   08:30 - 12:00

Norrbygatan 12, Sala

Här kan du boka tider hos naprapat och massör. Klicka på knappen och sedan följ instruktionerna. Går även att boka tider via telefon.  

Landstingstider med nya riktlinjer för 2018 bokas endast via telefon.
0224-16500


Varmt Välkomna! 

 

2014 > 10

En bra övning för trötta ryggar. Ligga på Rumblerollern och rulla fram och tillbaka. Lycka till. 

Läs hela inlägget »

Denna rumbleövning är bra att göra vid ländryggsbesvär samt för att mjuka upp sätesmuskulaturen. Sitta på rollern med ena benet över det andra, rulla sakta fram och tillbaka. Lycka till

Läs hela inlägget »
Rumblerollerövning 1 Rumblerollerövning 1

Genom att använda Rumbleroller använder man sig av en behandlingsteknik kallad myofascial release, vilket syftar till att ta bort muskelspänningarna genom att stimulera muskelns stretchreflexer samt öka blod -och lymfcirkulationen i området. Denna övning görs med fördel vid besvär såsom trochanterit eller löparknä
Lägg trycket vid utsidan av höften, med det andra benet böjt framför kroppen. Rulla sedan uppåt genom att sträcka ut det främre böjda benet. 
Lycka till

Läs hela inlägget »

Här finns lite tips, råd & övningar